måndag 25 januari 2010

Såklart ska vi sticka tillsammans!

Uppflyttat meddelande!!
Vill du sticka en Buttercup och visa upp den här i KAL-bloggen är det bara att maila mig, Medea, på info(at)medeas(dot)se

Idén var
Janettes och jag tände på den så nu är vi igång med att sticka våra smörblommor eller chokladmuffins eller gräshoppor. Kalla det vad du vill men Buttercup heter den vackra a-linjeformade tröjan som Heidi Kirrmaier skapat. Mönstret finns på Ravelry så om du vill vara med i vår mini-KAL måste du även vara medlem på Ravelry för att få tag på mönstret. Men det blir du lätt genom att gå till www.ravelry.com

Vill du vara med och sticka tillsammans med oss kan du skriva en kommentar här med din mail eller skicka ett mail till mig på info(at)medeas(dot)se
/Efwa

PS. Buttercup är smörblomma på svenska.

4 kommentarer:

  1. Vilket härligt initiativ! Jag är med så klart! jag har skickat ett mail till dig Efwa.

    SvaraRadera
  2. Inte smörkopp, på svenska heter det SMÖRBLOMMA... http://linnaeus.nrm.se/flora/di/ranuncula/ranun/ranuacr.html :-)

    SvaraRadera
  3. Ja just det. =) Det vet jag ju egentligen.

    SvaraRadera
  4. Jag funderade just vad en "buttercup" var när jag hamnade på denna sidan. Skulle va bra med denna info typ på sidan (eller länk till inlägget) så man lätt hittar. Mvh Kattis

    SvaraRadera