torsdag 11 juni 2009

Äntligen igång!

Igår hade jag äntligen en ledig sticka :) så jag drog igång. Det har varit intressant att läsa om era erfarenheter, det verkar som om många får en väldigt stor buttercup. Därför har jag nu lagt upp till en i stl S, version b. Jag använder Elsebeth Lavold Hempathy, färg 021 lime (fast det är inte lime-färg tycker jag, i så fall skalet på en lime). Stickor 3,5.
Jag tänker prova prova prova den här hela tiden, för min senaste top-down-tröja blev alldeles för stor. Orsaken var att jag litade mer på det skrivna mönstret än mig själv. Dumt, ska inte göras om med denna!


Här är en gammal bild på mitt garn (från i maj då jag köpte det till detta projekt), jag ska fota stickningen också när jag kommit en bit.

3 kommentarer:

  1. Då stickar vi samma storlek och variant :-) är lite sugen på det där hempathy, var har du köpt det?

    SvaraRadera
  2. Ja, jag undrar också vart du köpt det? Den gröna ser såå fin ut. Ska bli kul att se hur din blir.

    SvaraRadera
  3. Jag köpte det via Elebeth Lavolds hemsida: www.ingenkonst.se!

    SvaraRadera