lördag 6 juni 2009

Garnval?

Hej all Buttercup-stickare!

Ska bli kul att vara med, men jag har lite bekymmer med garnval. Har massor av gamla nystan Bianca som jag fått, och det passar bra att använda lite från lagret :-)

MEN Bianca är tunnare, masktäthet 27 och mönstret säger 22. Tänker att det kanske funkar att göra storlek L, med tanke på att modellen verkar vara lite stor. Undrar om ni som hunnit få kläm på modellen tror att det kan fungera?

Färgerna är inte riktigt "mina", men man kan ju färga över det. I så fall stickar jag nog först och färgar sen.

Jag har lite tid att fundera för om en vecka åker jag till Shanghai och Buttercup måste vänta till jag kommer hem igen.

2 kommentarer:

  1. jag tycker den blå till höger där ser riktigt smaskig ut! tror mitt garn hade 26 m men det gick bra med en större sticka. du kommer inte undan swatchandet ;-)

    Gud så spännande att åka till shanghai!

    SvaraRadera
  2. Sticka ett prov och mät din övervidd. Räkna sen ut vilken storlek som har ungefär så många maskor som du behöver för din övervidd. Voila så är det bara att sticka på!
    Bra va?

    SvaraRadera